فصیح الزمان رضوانی
 
بچه هایی از کوچه پس کوچه های فسا
بچه های فسا
 
 

 باسلام 

من در ابتدای آغاز به کار این وبلاگ تصمیم گرفتم شعری زیبا از یکی از شاعران فسایی را در وبلاگ قرار دهم . امیدوارم از این شعر لذت ببرید.درضمن من را از نظر های خوبتان بهره مند کنید.

 

 

 

 

همه هست آرزويم كه ببينم از تو رويى

چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزويى؟!

     

 

 

به كسى جمال خود را ننموده يىّ و بينم    

همه جا به هر زبانى، بود از تو گفتگويى!

   

 

 

غم و درد و رنج و محنت، همه مستعدّ قتلم    

تو ببُر سر از تن من ببَر از ميانه، گويى!

 

   

 

 

به ره تو بس كه نالم، ز غم تو بس كه مويَم    

شده ام ز ناله، نالى شده ام ز مويه، مويى

  

 

 

همه خوشدل اين كه مطرب بزند به تار، چنگى    

من از آن خوشم كه چنگى بزنم به تار مويى!

 

   

 

 

چه شود كه راه يابد سوى آب، تشنه كامى؟    

چه شود كه كام جويد ز لب تو، كامجويى؟

 

     

 

 

شود اين كه از ترحّم، دمى اى سحاب رحمت!   

منِ خشكْ لب هم آخر ز تو تر كنم گلويى؟!

  

 

 

بشكست اگر دل من، به فداى چشم مستت!    

سر خمِّ مى سلامت، شكند اگر سبويى

  

 

 

همه موسم تفرّج، به چمن روند و صحرا    

تو قدم به چشم من نه، بنشين كنار جويى!

     

نه به باغ ره دهندم، كه گلى به كام بويَم   

نه دِماغ اين كه از گل شنوم به كام، بويى

 

     

 

 

ز چه شيخ پاكدامن، سوى مسجدم بخواند؟!    

رخ شيخ و سجده گاهى، سرِ ما و خاك كويى

  

 

 

بنموده تيره روزم، ستم سياه چشمى!   

بنموده موسپيدم، صنم سپيدرويى!

 

    

 

 

نظرى به سوى «رضوانى» دردمند مسكين    

كه به جز درت، اميدش نبود به هيچ سويى

 

      

فصیج الزمان - رضوانی فسائی، محمد - قرن: 14

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

شایان
ساعت15:00---13 مهر 1392
فسا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:با عرض پوزش.فکر نکنم کلمه ی فسا خنده دار باشه که شما دارید اینجور شادی می کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ali
ساعت13:07---9 فروردين 1392
سلام پسرخاله گلم.آورین آورین

لی مین هو
ساعت22:31---1 بهمن 1391
فقط بخاطر آرم بارسلونا خوشم اومد.

dj
ساعت14:10---17 دی 1391
سلام
وب باحالی داری تبریک میگم
یه سوال داشتم ممنون میشم اگه کمکم کنین
میخواستم بدونم چطوری وبت رو صفحه دار کردی(صفحه ی 1_.....)


ستاره
ساعت15:56---11 شهريور 1391
,•’``’•,•’``’•,
.’•,`’•,*,•’`,•’
....`’•,,•’`



✿★•’✿★•’✿★•’✿★•’

-♥
--♥
---♥
-----♥
-------♥
--------♥
---------♥
-----------♥
-------------♥
,•’``’•,•’``’•,
.’•,`’•,*,•’`,•’
....`’•,,•’`
،،،،،،،،،،،،¨€¨€¨€¨€¨€
،،،،،،،،،،¨€¨€▒▒▒¨€¨€
،،،،،،،،¨€▒▒▒▒▒▒¨€¨€
،،،،،،،،¨€▒▒▒▒▒▒▒¨€¨€
،،،،،،¨€¨€▒▒▒¨ˆ¨ˆ¨ˆ▒▒¨€¨ €،،،،¨€
،،،،،،¨€▒▒▒¨ˆ¨ˆ¨ˆ¨ˆ▒▒▒¨€ ،،،،،،¨€
،،،،¨€¨€▒▒▒¨ˆ¨ˆ¨ˆ¨ˆ¨ˆ▒▒¨


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

سلام اگه نظری،پیشنهادی یا انتقادی دارین در بخش نظرات وبلاگ بنویسین. اگر آهنگی دانلود نمیشه اسم آهنگ رو بنوسید تا درستشون کنم اما من خودم لینک تمام آهنگ ها رو امتحان کردم.
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 462
بازدید کل : 35846
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 151
تعداد آنلاین : 1

کد ِکج شدَنِ تَصآویر

چاپ این صفحه تماس با ما